می گوید: «این که می گویند دنیا گرد است، واقعاً درست است. پدرم همیشه برایم از زمانی می گفت که کسی هنوز به برق دسترسی نداشت. من می گفتم، مگر می شود، پس چگونه زندگی می کردید؟!. حالا من برای فرزندم از دورانی نزدیک و به ظاهر باورنکردنی سخن می گویم که چیزی به نام اینترنت و گوشی تلفن همراه وجود نداشت. او نیز با تعجب، سؤال مرا تکرار می کند و می گوید مگر می شود، پس چگونه طاقت می آوردید!». تغییرات کم کم اتفاق می افتند. چیزها به تدریج، به بخشی و شاید تمام زندگی ما تبدیل می شوند. به راستی هم اکنون، چیزی همچون برق، به تمام زندگی ما تبدیل شده است و لحظه ای بدون آن نمی توانیم زندگی کنیم. این امر بدان سبب اتفاق می افتد که ما از ابتدا که چشم به جهان گشوده ایم، با برق زیسته ایم. حال به نسل کنونی بنگرید. آن ها نسلی هستند که چشم شان به موبایل و تب لت باز شده است. برای آن ها، جهانی بدون اینترنت، جهانی مرده و زیستن در آن، ناممکن است. نسل جدید دهه هشتادی، با اینترنت همزاد هستند و شهروندان اصلی دنیای دیجیتال هستند. برای ارتباط با این نسل، باید منصفانه وضعیت آن ها را دید و در وهله ی نخست به آن ها حق داد. در چند دهه پیش با انقلابات اساسی در وضعیت انسان ها مواجه بوده ایم و این اتفاقات، نسل جدیدی را رقم زده است. بدین سبب با این نسل نمی توان با قواعد نسل پیشین رفتار کرد و زبان و مدل آموزش آن ها، با زبان و مدل آموزش نسل گذشته باید متفاوت باشد. موفقیت هرگونه تلاش برای گفتگو و نفوذ در افکار، احساسات و رفتارهای این نسل، منوط به این است که ابتدا به به جهش نسلی در کنار جهش تکنولوژی باور کنیم و به جهل مرکب خود نسبت به این نسل اعتراف کنیم. در وهله دیگر، آن ها را بشناسیم و از زاویه دید آن ها، مسائل را درک کنیم. باید به این واقعیت اذغان نمود که برای اولین بار با نوجوانانی مواجه هستیم که از والدین خود داناتر، داراتر و تواناتر هستند. باید با ویژگی های ذهنی و عینی آن ها آگاه شویم و برای مثال بدانیم که آن ها جذابیت طلب و کم حوصله و زبان آموزش آن ها مبتنی بر سرگرمی و بازی است.
این درس تحت عنوان «آشنایی با نوجوان نسل ارتباطات» در 8 جلسه توسط استاد سید بشیر حسینی ارائه شده است. هدف اصلی این درس، ایجاد روزنه ای برای ورود به جهان ذهنی نوجوانان دهه هشتادی کشور بعنوان نسل هزاره سوم است. استاد این هدف را از طریق پرداختن به موضوعات متعددی از قبیل تفاوت های دوره نوجوانی با سایر دوره ها، جهان نسل جدید، دنیای ذهنی نوجوانان، نحوه مواجهه با نسل جدید از طریق چهار اصل، فنون اقناع نسل جدید، نحوه نگرش نسل قدیم و جدید به رسانه و تکنولوژی به پیش می برد. بیایید با یکدیگر نگاهی به گوشه ای از سخنان استاد بیندازیم.«نسل جدید شبیه رسانه های خود می باشد. قانون مواجهه با آن ها تابع چهار اصل و قانون رسانه های جدید در انتقال مطالب به مخاطبان است: کوتاه، شیرین، سریع و ساده».